Bejelentkezési segédlet


A rendszer funkcióinak használatához szükséges a külső felhasználóknak regisztrálni magukat a portálra. A regisztrációt a Nyitó oldal jobb felső szegmenség található Regisztráció linkre kattintva indíthatják el.

1. oldal – Regisztrációs és személyes adatok

A hivatkozásra kattintva megnyílik a regisztrációs űrlap első oldala.

Regisztrációs adatok:
Adja meg az e-mail címét. Fontos, hogy olyan e-mail címet adjon meg, ami aktuális és használatos, mert ezt az adatot a későbbiekben nem tudja megváltoztatni. Amennyiben rossz e-mail címet ad meg, akkor a regisztrációt meg kell ismételni a már helyes e-mail címmel. Adjon meg egy legalább 7 karakterből álló jelszót, amelynek számot, kis- és nagybetűt is tartalmaznia kell.

Személyes adatok:
Az adatlap csaknem minden mezője kötelezően kitöltendő, kivétel a lakcím és levelezési cím adatok közül az „emelet” és „ajtó” mezők. A rendszer figyeli, hogy a születési dátum és diploma aláírás dátuma a megfelelő tartományban legyen (aktuális nap mínusz húsz év) és nem engedi a regisztrációt értelmezhetetlen dátumadatokkal. Amennyiben a lakcím és a levelezési cím azonos, pipálja ki az egyezőséget jelentő „check boxot”, majd kattintson a lap alján lévő „Következő” funkciógombra.

2. oldal – Joggyakorlatra vonatkozó adatok

A regisztrációs folyamat második oldalán a joggyakorlatra vonatkozó adatok megadására nyílik lehetőség.

A „*”-gal jelölt mezők megadása kötelező. A munkahely neve adatmező esetében kérjük, törekedjenek arra, hogy a beírt adat nem legyen hosszabb, mint kb. 20 karakter. (rövidítés, vagy mozaikszó is elfogadható). Az adatok kitöltését követően, kattintson a „Hozzáad” gombra. Amennyiben több helyen végezte a gyakorlatát kérjük, szükség szerint ismételje meg a folyamatot. Az összes joggyakorlati időre vonatkozó adatok kitöltését követően kattintson a lap alján lévő „Következő” funkciógombra.

3. oldal – Csatolmányok

A regisztrációs folyamat harmadik oldalán a jelentkezés elfogadásához szükséges dokumentáció (pl.: jogi végzettséget igazoló doktori oklevél másolata, joggyakorlat igazolások másolata, szükség esetén munkaköri leírások, R. 3. sz. melléklete szerinti nyilatkozat, stb.) feltöltésére nyílik lehetőség. A sikeres regisztráció feltétele a szükséges dokumentáció „.pdf” formátumban történő feltöltése.

A „Fájl kiválasztása” gombra kattintva egy feltöltő ablak jelenik meg, melyen válassza ki a saját gépén tárolt és a feltölteni kívánt fájlt. Fontos, hogy a rendszer csak 5 megabájtnál kisebb fájlok feltöltését engedélyezi. Miután kiválasztottuk a fájlt a „Hozzáad” gombra kattintva a dokumentum feltöltődik az adatlapra. Amennyiben több dokumentumot szeretne csatolni szükség szerint ismételje meg a folyamatot. Az összes szükséges dokumentum feltöltését követően kattintson a lap alján lévő „Következő” funkciógombra.

4. oldal – Regisztráció véglegesítése

A regisztrációs folyamat negyedik, utolsó oldalán a regisztráció véglegesítésére vonatkozik.

Az adatlap „vizsga kiválasztása” részén megadott adatok csak tájékoztató jellegűek, így a konkrét jelentkezés során mind a részvizsga, mind pedig az írásbeli vizsga tárgya módosítható.

A regisztráció végelegesítéséhez pipálja ki a „Nyilatkozom,…” és a Hozzájárulok,….” jelölőmezőket, adja meg az ellenőrző kódot, majd kattintson a Regisztráció gombra.

Ezt követően az adatlapon megadott e-mail címére a rendszer elküld egy hivatkozást, amelyre ráklikkelve megerősíti a regisztrációt és bejelentkezhet.

Bejelentkezés

A sikeres regisztráció után a megadott e-mail cím-jelszó kombináció alkalmazásával, valamint egy ellenőrző kód megadásával már be tud jelentkezni a Jogi Szakvizsga Rendszer portálra. A bejelentkezést követően a Főoldal jelenik meg, ahol a menüpontok használatával navigálhat az egyes funkciók között.